donderdag 22 maart 2012

Schildknaap

Deze tekening heb ik gemaakt in de tijd dat ik veel interesse had in prinsessen, ridders en kastelen.
De tekening is gemaakt in het begin van realisme en pseudo realistisch stadium (11 tot 13 jaar).
De begrippen die terug te vinden zijn:
- Eigen interesse : In die tijd had ik een tekenboekje met ridders, prinsessen en kastelen. Ik tekende er veel uit, dat is ook te zien in deze tekening.
- Idolen : Tijdens het tekenen ontsnapte ik uit de werkelijke wereld en verplaatste mezelf in de sprookjeswereld. In dat opzicht waren die poppetjes mijn idolen.
- Ruimte goed suggereren : Zoals te zien heb ik een horizon en een tent in de achtergrond getekend. Daardoor zit er veel diepte in de tekening.
- Effect van overdrijven : Het is een soort striptekening, daarbij wordt vaak overdreven. Het mannetje in het midden is veel te groot in vergelijking met de jongen links onder.
- Afsnijding : De jonkvrouw rechtsboven staat achter een soort wand, daardoor wordt diepte gecreƫerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten