donderdag 22 maart 2012

Reuzenrad

Het reuzenrad heb ik zelf gemaakt toen ik ongeveer 12 jaar oud was. In die tijd was ik bij tekeningen veel bezig met mijn passer zoals je kan zien.

De tekening is gemaakt in het begin van realisme en pseudo realistisch stadium (11 tot 13 jaar).
De begrippen die terug te vinden zijn:
- Eigen interesse/hobby : Zoals eerder genoemd was ik in deze tijd veel bezig met de passer. Daarom heb ik wellicht de keuze gemaakt een bijna volledig rond object te tekenen, een reuzenrad.
- Zeer realistische weergave van object : Alleen het kettinkje van het onderste bakje staat open, dat getuigd ervan dat ik het reuzenrad zo precies mogelijk wilde weergeven.
- Aandacht voor constructie : Ik heb er duidelijk over nagedacht dat de bakjes en het rad zelf niet zomaar in de lucht kunnen hangen. Ook hangen de bakjes onder hun constructiepunt aan het rad, ik had dus besef van zwaartekracht. Ook het trappetje om uit te stappen valt op.
- Geometrische vormen/ terugkerende patronen : Er zijn veel cirkels gebruikt, die moesten helemaal goed zijn, daarvoor is dus een passer gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten