donderdag 22 maart 2012

Dit ben ik

Deze tekening heb ik zelf gemaakt toen ik ongeveer 5 jaar oud was. 

De tekening is gemaakt in de pre-schematische fase (4 tot 6 jaar oud).
De begrippen die terug te vinden zijn:
- Schema/herhaling : Dingen die ik rond die leeftijd waarschijnlijk altijd op dezelfde manier tekende. Dat is terug te zien in de handen en de bloemen.
- Kopbuikpoter : Dit poppetje is duidelijk gebaseerd op een hoofd en een buik waar ledematen aan vast zitten.
- Vorm uit delen opgebouwd : Tussen de verschillende onderdelen van de tekeningen is duidelijk geen verbinding. Je ziet een losse lucht, het poppetje, de bloemen en de tekst.
- Lucht : De lucht is als een aparte blauwe balk bovenin getekend, dat is typisch voor de pre-schematische fase. Zo te zien had ik nog geen geduld om de lucht helemaal in te kleuren.
- Contourgebruik : Er zijn alleen maar contouren getekend, nergens is ingekleurd.
- Vingers aan poppetjes : De vingers zijn duidelijk aanwezig in de tekening. Zoals te zien aan de ene hand 9 vingers en aan de andere 7, maar dat is nog helemaal niet van belang in deze fase.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten